Skip to content

Do zagadnienia trafnosci testów nalezy podchodzic z dwóch stron: pomagajac nauczycielom w uzyskaniu lepszego rozumienia testu i doskonalac istniejace testy

2 miesiące ago

213 words

Do zagadnienia trafności testów należy podchodzić z dwóch stron: pomagając nauczycielom w uzyskaniu lepszego rozumienia testu i doskonaląc istniejące testy. Znaczenie i stosowanie testów znormalizowanych WZROST ZNACZENIA OBIEKTYWNYCH BADAŃ TESTOWYCH W okresie po pierwszej wojnie światowej posługiwanie się obiektywnymi testami zaczęło szybko zdobywać sobie coraz większą popularność. Na ten wzrost ich znaczenia wpłynęło kilka czynników. Jednym z nich była również troska o rzetelność egzaminów pisemnych, przejawiająca się we wspomnianych w rozdziale XIV pracach badawczych. Drugim czynnikiem, być może pokrewnym, było poczucie, że nadszedł już czas, aby choć trochę wyprowadzić wychowanie ze sfery domysłów i oprzeć je na jakiejś bardziej naukowej, bardziej rzeczowej podstawie. Obiektywne, znormalizowane testy wydawały się mieć charakter zarówno naukowy, jak i praktyczny. Badania testowe stosowane na skalę masową w czasie dwóch dziesiąt ków lat dzielących dwie wojny światowe, dostarczyły danych przy setkach inspekcji szkolnych. W posługiwaniu się znormalizowanymi testami pedagogowie znaleźli wygodną, prawdopodobnie zbyt łatwą, metodę porównywania skuteczności systemów szkolnych i pomiaru sprawności nauczycieli. Trzecim czynnikiem, który przyczynił się do coraz szerszego stosowania testów znormalizowanych, był rozwój testów inteligencji. [patrz też: psychiatra poznań, zakrzep przyodbytowego splotu żylnego wrocław, zakrzep przyodbytowego splotu żylnego ]

0 thoughts on “Do zagadnienia trafnosci testów nalezy podchodzic z dwóch stron: pomagajac nauczycielom w uzyskaniu lepszego rozumienia testu i doskonalac istniejace testy”

Powiązane tematy z artykułem: elvita jaworzno partyzantów eskulap mosina zakrzep przyodbytowego splotu żylnego