Skip to content

Mozemy jednak równiez argumentowac, ze zarówno testy badajace uzdolnienia do nauki, jak i testy wiadomosci mierza do pewnego stopnia zdolnosc wykonywania testów

3 miesiące ago

192 words

Możemy jednak również argumentować, że zarówno testy badające uzdolnienia do nauki, jak i testy wiadomości mierzą do pewnego stopnia zdolność wykonywania testów. Być może, jednostka; która nie czuje się skrępowana sytuacją, jaką stwarza badanie testami, i która potrafi, jeśli tak można powiedzieć, przechytrzyć test, osiągnie znacznie lepszy wynik, niż osiągnęłaby w innym wypadku, a zatem wynik przez nią uzyskany dawałby przesadzoną ocenę jej uzdolnień czy wiadomości. I odwrotnie, jednostka niepewna siebie i lękliwa, a przy tym nieobeznana z procedurą stosowania testów znormalizowanych, uzyskałaby wynik znajdujący się poniżej jej faktycznego poziomu uzdolnień czy wiadomości. Większość nauczycieli będzie uważać, że opracowane przez nich samych testy lepiej odpowiadają codziennym potrzebom niż drukowane, znormalizowane testy wiadomości, które można nabyć u wydawców testów szkolnych. Przede wszystkim, zakresy programowe objęte testami są wspólne dla wielkiej liczby szkół i systemów szkolnych, dlatego też okazują się nie bardzo użyteczne przy mierzeniu postępów w osiąganiu szczegółowych celów programowych, wysuniętych przez daną społeczność, szkołę, przedmiot czy nauczycieli. [przypisy: polypus hyperplasticus, polypus hyperplasticus Warszawa, mydocalm ulotka ]

0 thoughts on “Mozemy jednak równiez argumentowac, ze zarówno testy badajace uzdolnienia do nauki, jak i testy wiadomosci mierza do pewnego stopnia zdolnosc wykonywania testów”

Powiązane tematy z artykułem: kardiotel sopot mydocalm ulotka polypus hyperplasticus