Skip to content

System akredytacji Next GME – uzasadnienie i korzyści

2 miesiące ago

478 words

W 1999 r. Rada ds. Akredytacji dla Absolwenta Edukacji Medycznej (ACGME) wprowadziła sześć dziedzin kompetencji klinicznych do zawodu 1. W 2009 r. Rozpoczęto wieloletni proces restrukturyzacji systemu akredytacji oparty na wynikach edukacyjnych w tych kompetencjach. Efektem tych starań jest Next Accreditation System (NAS), który ma być wdrażany etapowo od lipca 2013 r. Cele NAS są trzykrotnie: zwiększenie zdolności systemu recenzji do przygotowywania lekarzy do praktyki w XXI wieku , aby przyspieszyć ruch ACGME w kierunku akredytacji na podstawie wyników edukacyjnych oraz zmniejszyć obciążenie związane z obecną strukturą i podejściem opartym na procesach. Samoregulacja jest podstawową odpowiedzialnością zawodową, a system kształcenia lekarzy udziela odpowiedzi społeczeństwu absolwentom, których wytwarza. 2 Jako akredytator do akademickiej edukacji medycznej (GME), ACGME służy temu publicznemu zaufaniu, ustanawiając i egzekwując standardy, które rządzą wykształcenie specjalistyczne nowej generacji lekarzy. W tym artykule omawiamy NAS, w tym elementy i atrybuty interesujące dla interesariuszy (dyrektorów programów, liderów instytucji sponsorujących, organizacji partnerskich ACGME, mieszkańców i społeczeństwa). Interesariusze publiczni ACGME mają zwiększone oczekiwania lekarzy. Nie akceptując już ich jako niezależnych aktorów, oczekują, że lekarze będą funkcjonować jako liderzy i uczestnicy opieki zespołowej. Pacjenci, płatnicy i społeczeństwo potrzebują informacji na temat umiejętności technologicznych, wrażliwości na opłacalność, możliwości angażowania pacjentów pod własną opiekę oraz korzystania z technologii informacji zdrowotnej w celu poprawy opieki nad osobami i ludnością; Oczekują również, że GME pomoże rozwinąć praktyków, którzy posiadają te umiejętności wraz z wymaganymi cechami klinicznymi i zawodowymi.3-7
Ograniczenia obecnego systemu
Kiedy w 1981 r. Utworzono ACGME, środowisko GME napotkało na dwa główne czynniki: zmienność jakości kształcenia rezydentów8 i pojawiającą się formalizację edukacji subspecjalnej. W odpowiedzi, podejście ACGME podkreśliło strukturę programu, zwiększyło ilość i jakość formalnego nauczania, poprawiło równowagę pomiędzy usługą i edukacją, promowało ocenę i opinie rezydentów oraz wymagało wsparcia finansowego i wsparcia dla stażystów. Wymiary te zostały uwzględnione w wymaganiach programowych, które stawały się coraz bardziej szczegółowe w ciągu najbliższych 30 lat.
Wyniki były w dużej mierze zbawienne. Poprawiła się wydajność w zakresie egzaminów certyfikujących, mieszkańcy są przygotowani na radzenie sobie z dramatycznie rosnącą ilością i złożonością informacji w swojej specjalności, a absolwenci i instytucje akademickie przyczyniły się do postępów klinicznych i innowacji, które społeczeństwo cieszy się dzisiaj.9,10 rola dyrektora programu została ustanowiona jako ścieżka kariery edukacyjnej, a formalne nauczanie i ocena mieszkańców i kolegów znacznie się poprawiła.
Sukces przyszedł jednak kosztem. Wymagania programowe stały się nakazowe, a możliwości innowacji stopniowo zniknęły
[podobne: mydocalm ulotka, ile kosztuje wazektomia, choroby przenoszone drogą płciową prezentacja ]

0 thoughts on “System akredytacji Next GME – uzasadnienie i korzyści”

  1. owoce kolcowoju spożywane bez zastanowienia mogą prędzej zaszkodzić niż poprawić zdrowie

Powiązane tematy z artykułem: choroby przenoszone drogą płciową prezentacja ile kosztuje wazektomia mydocalm ulotka