Skip to content

Tyler wskazuje na pewne podstawowe bledy metodologiczne w badaniach przeprowadzonych przez Eellsa

1 miesiąc ago

235 words

Tyler wskazuje na pewne podstawowe błędy metodologiczne w badaniach przeprowadzonych przez Eellsa, Dawsa i innych Dążeniem tych badań było wykazanie, że niektóre powszechnie stosowane testy inteligencji są stronnicze na korzyść dzieci z wyższych grup społeczno-ekonomicznych . Toteż bezpiecznie wydaje się przyjąć, że potrzeba będzie jeszcze całego szeregu badań o systematycznym charakterze, zanim dowiemy się, czy testy inteligencji istotnie upośledzają dzieci z grup nisko uposażonych i do jakiego stopnia to czynią. Tymczasem zaś, dopóki nie podejmie się i nie skończy takich badań, istnieje cały szereg danych świadczących, że dzieci z grup nisko uposażonych osiągają na ogół gorsze wyniki w testach inteligencji i gorzej im się wiedzie w sytuacjach wymagających sprawności intelektualnej niż dzieciom ze środowisk klasy średniej. Na przykład, Joseph H. Britton stwierdził, że dzieci z wyższych i niższych grup społeczno-ekonomicznych różn iły się, jeśli chodzi o konwencjonalne testy inteligencji. o treści w wysokim stopniu werbalnej, natomiast nie stwierdzono prawie żadnej różnicy przy porównywaniu wyników badań przy pomocy Testu rysunkowego Goodenougha (The Goodenough Drawa-Man Test), czyli niewerbalnego testu inteligencji. Pozostaje sprawą do udowodnienia to, czy różnice w uzdolnieniach umysłowych są następstwem dziedziczności, wpływów domu rodzinnego, czy też uprzedzeń re strony nauczycieli, pochodzących z klasy średniej. [więcej w: mydocalm forte ulotka, mydocalm ulotka, ile kalorii ma kalarepa ]

0 thoughts on “Tyler wskazuje na pewne podstawowe bledy metodologiczne w badaniach przeprowadzonych przez Eellsa”

Powiązane tematy z artykułem: ile kalorii ma kalarepa mydocalm forte ulotka mydocalm ulotka